Thursday, June 26, 2008

- ThaT cHaiR...-


kerusi itu
ku lihat ngn mata kuyu..
dengan hati berbulu..
kaki melangkah ke hulu..
kerusi itu..
mengapa ku pilih "dia"?
apa istimewanya dia..
di mata ku ada dia...
ku pilih dia...
bukan kerana wajah..
bukan juga kerana harta..
ku pilih dia kerana dia adalah dia...


( puisi yang ditujukan khas buat kerusi itu..tp puisi ni tak menjadi la...:p)

Tajuk crita sy pada ari ini adalah "That Chair"..tp sy tidak akan menulis menggunakan bahasa inggeris..sy akan menggunakan bahasa kebangsaan sy jugak..ops! apasal pulak saya2 ni..adei..its not me la..back to normal..di atas normal pn takpe..(-_-)




kali ni aku nk crita pasal kerusi ni...sebenarnya crita ni ak da tulis lama..simpan dlm draft ni..cuma tak berkesempatan nk edit je..bz la katakan..back to the story kan, kerusi ni kerusi yg byk memberi kenangan..(iye ke jugak ni??) takde la sgt..aku nk crita psl kerusi ni sbg tanda penghargaan aku kepadanya..(^-^)

kerusi ni sama jek cm kerusi lain..sama kaler..sama kotor..same bau..(eh, ade bau ke?) ape yg tak same? ntah la..tp dlm beratus2 kerusi dlm lecture hall tu akn tetap pilih kerusi ni..:)


ciri-ciri kerusi ni:
  1. berwarna merah..ada tompok hitam ckit d bahunya..(tanda lahir kot)
  2. berkaki satu
  3. bernombor 47...
  4. ade kesan coretan d mukanya..(keje dajal aku la ni..:p)
  5. mukanya hitam...(tak pki fair n lovely...)

aku pn tak tau apa yg special psl kerusi ni..^-^ ...tp ku rasa seronok bila aku duduk kt situ..asal jek masuk Dewan Kuliah tu, ku akan tgk tmpt tu dulu..dan selalunya memang takkan ade org yg duduk..hihi..satu row tu memang akn kosong..da tertulis kot kat situ untuk aku dan kengkawan..hihi...pertama sekali ku akan tgk wajah kerusi2 tu.nmpk je no 47 tu, ku akan senyum..dan duduk...ku duduk la kat situ..mendengar kuliah..menyalin nota..memberi fokus kepada apa yang diajar....wlu berapa jam pn, ku akan duduk di situ jugak..jarang la aku keluar g toilet atau mana2..cm melekat jak d situ..haha...(bahaya ni..)..:p

kerusi tu memang agak best la..kedudukannya pun strategik..betul2 berdepan ngn lecturer..klu lecturer pakai transparensi pn, akan dpt nampak ngn jelas..if pki LCD pn akan tgk ngn jelas...pendek kata, kedudukan dia memang best..hihi...



erm..tapi sekarang ni masa utk bersama kerusi tu singkat jek..maybe ada 2 kali je lg utk duduk d situ..huhu..it's time to let it go...biar la dia menerima penyanjung yang lain pula..mgkn aku akn tetap ingat kerusi tu...(*-*)

- adios-

4 comments:

CiK Santai said...

lepaskan la that chair..
diapun boring dah dgn tuan yg sm jak thn ni...
haha...

Sidar S said...

Huhu.mana ko tau semua itu..hanya kami yg tau..:p

CiK Santai said...

cis...
aku fhm prsn kerusi tu...
tp nda pa lak..
nanti kecik ati ko..
wakakaaa

Sidar S said...

apa yg ko fhm pasal dia? kenal pun tidak..erm..trima kasih kerana menjaga hati ku..:p