Sunday, June 15, 2008

...MoToGP...

sekarang ni orang lelaki cm tak cukup tdo jek kn..my classmate pn dtg kelas asyik menguap..mula2 tu pelik gak..rupanya sbb EURO 2008..tp bkn budak lelaki je yg layan..budak pompuan ada gak..erm..minat masing2 kn..aku ni tak de la minat bola ni..ntah la.tak faham ku tgk..klu ada yg ku kenal tu main mgkn ble la tgk..tp menurut kwn pompuan ni, kepuasan tu bila tgk cara permainan dorang..cm mana pasukan tu menyerang n mempertahankan gawang..maybe satu ari nnt aku try hayati..ari tu nk tgk lama2, last2 tetido..hihi...

teringat pl dulu2 masa zaman sekolah menengah..umur 13-17thn..muda remaja lg..hihi..masa tu ada sekali tu World Cup..masa tu zaman aku sgt suka ngn Jepun...apa2 pasal Jepun, ak mesti suka..time tu crita jepun glemer kot..ingt pl crita With Love..ala..yg Yutaka belakon tu..masa tu memang bnyk la crita jepun..tp bukan nk crita pasal drama jepun..pasal World Cup..mgkn itu la kali pertama aku tgk bola..masa tu awl pagi gak..ntah napa ada aura mau tgk time tu..padahal jepun kalah jugak..aku rasa aku ada minat sorg pemain time tu tp aku tak ingt da..huhu..yg aku ingt nakata kot...

aku suka gak tgk Moto GP..tak tau la sejak bila aku minat..tp dulu2 kn takde ASTRO..kena tggu tengah2 mlm..sbb rancangn tu biasanya tgh2 malam baru ada..sanggup tggu wpun esok tu nk g sekolah..tak tau la apa yg mendorong..yg aku ingt dulu ada Mike Duhan(tak tau betul ke tak ejaan ni..), Max Biaggi, Norick Abe, n tak tau la sapa lg..

aku sgt2 minat Norick Abe..dulu2 aku selalu sgt nk tgk muka dia..kdg2 sebelum racing tu dpt la tgk..dia tu tinggi n rambut panjang..mata sepet..hihi..masa tu memang minat giler ngn org jepun kn..aku selalu harap dia menang..dpt naik podium spy ak dpt tgk muka dia lg..hihi..

selain Abe aku minat gak Mike Duhan, Shinya Nakano, n ada lg pelumba jepun..tp tak ingt nama da..setiap kategori tu, ak ada pilihan tersendiri..500 CC mesti la Abe..hihi..zaman aku tgk tu Valentino Rossi baru kategori yg paling bawah..tp ku mmg tak minat dia lgsg..sama gak ngn Biaggi..ntah la..masa tu jiwa lebih meminati Jepun..hihi...

masa tingkatan 4&5, ku da jarang tgk semua tu..tp aku sll tgk berita pasal perlumbaan tu jak.n selalunya Abe bukan la menjadi pemenang..huhu..tp ku tetap minat dia..aku ada kwn yg minat sgt ngn valentino Rossi..n selalu jugk kami kutuk mengutuk..hihi...

bila da masuk IPT, lagi la aku tak tgk semua tu..cuma kdg2 terkeluar topik lumba motor, kwn2 lelaki cam tak percaya aku pernah layan benda tu..hihi..dont judge the book by its cover k!

tp itu crita dulu la..d zaman kegilaan ku terhadap Moto GP, Abe, n Jepun...:)

n aku masih lg simpan angan2 nak naik motor 500cc tu..nk jumpa Abe jugak..hihi..

tp agaknya Abe da tua skrg..huhu...takpe la..i still luv him..:p

10 comments:

CiK Santai said...

ms tu org sibuk layan F1 n moto Gp.
aku f1 skt2 jak, moro gp langsung x tgk..
ada try tgk tp mls mo tgk..
sm jg dgn f1 ms tu..
coz org yg sm jak menang kn..
so aku rs xda la kemuncak nya..
huhu...
boleh la sket...

rama2,
chatbox tu upload lg..
susah la mo leave mesej..
sory, lupa kasi igt td klu guna layout ni yg tu hilg..
tp ko pakai jak yg aritu punya coding, box yg sm jg appear ni page mu tu..
mesej yg lama ttp ada..
ok..

Sidar S said...

dunt wory..da ada sdh tu kn..hihi..aik..ko bukan geng ngn c masin ka yg minat c valentino rossi tu??rasanya ada kwn lain juga minat tgk time tu..ku sangka ko..hihi..best ba dulu2 tu tgk...hihi

CiK Santai said...

manada aku..
aku tau jg hal moto gp..
tp bukan peminat..
aku GP jak la..waakakaa..
aku tu sokkong2 jak si masin n lija.. tau2 la,
km smua tu masing2 mau beabgkan schumacher la, heidfeld la, rossi la.. aku ok ja tp bukan peminat la.. huhu..

Sidar S said...

ceh..geng km la ni kunuk kn..dulu c masin malu2 lg mengaku minta c valentino..berahsia2 lg..hihi..ya bah kn..selalu jugak kita crita pasal F1 n Moto GP..bdk2 skrg bnyk crita pasal cowok jak kali kn.hihi

Sang Pencinta said...

hye..aku rasa ko sdh mpunyai peningkatan yg drastik ni nih nmpak sgt xda keja..hahah..erm aku ska tg motogp ni time sblm starting jak pasal time 2 ada awek2 seksis payungkan pelumba 2..kalo aku j pelumba cnfirm aku xgerak usha awek jak..hahah

Sidar S said...

huhu..ko memang cm tu encik tempe..nasib baik la aku tak jd gadis litar..hihi..

CiK Santai said...

syukur aku x pna suka moto gp..
byk unsur2 maksiat...
wakakaaaa...
benci tgk pmpn2 tukg payung...
hih...
sdhla seksi2, merendahkan martabat wanita...

Sidar S said...

uiks..tu cm marah jak..tp takpa la..tu pndgn masing2 kn..bergantung pd niat org tu jugak..hihi...

CiK Santai said...

haha..
bukan marah tp xsuka la wanita2 d guna kan utk tujuan perhiasan semata2..
wakakaaa..
ya la,
moto gp tu bagus,
riadah juga tu...

Sidar S said...

riadah dan sukan..untuk org2 yg sukakan kelajuan dan kepantasan kn..hihi..bgs lg drpd lumba haram kn..tp psl minah2 seksi tu ak pn ndak faham apa tujuan dorg d ctu..haha