Thursday, June 5, 2008

malam Jumaat yang...


malam ni malam jumaat..tp bukan bermaksud ari jumaat..malam jumaat jatuh pd malam semasa siang tu ari khamis..nape kena panggil mlm jumaat? sbb...tak panggil mlm khamis.haha..mlm khamis tu kepunyaan ari rabu..bila siang dia kena pggl rabu..mlm pl dia jd mlm khamis..mcm tu la cerita hari siang n malam..(versi ntah apa2...) :p

di malam jumaat yg....aku...erm..apa jd ngn aku??.................

ku keletihan, kelaparan, kesejukan, kesedihan.....

letihnya bila satu ari duk kat kerusi kayu tu..berganjak untuk mendengar refleksi dr Dr.ramlah jek..beganjak lg bila perlu memberikan komen terhadap kwn2 yg dicerap..erm.but, as usual la..no comment Dr! :) suara ok..bahasa teratur..cuma pitching lari ckit..haha..ingt ni akademi fantasia ke ada pitching segala..ni realiti show bg seorang bakal guru..bukan dinilai dr undian terbanyak..tiada kejutan atau hadiah..tiada juga yg terkeluar..ini hny la lakonan untuk menjadi seorg guru..bukan lakonan air mata utk meraih undi sms..haha...penilainya adalah Dr.Ramlah ku cyg..beliau penentu kejayaan kami semua..dia la pengkritik tetap tiap minggu..begitu setia Dr bg komen yg membina kpd 47 org bakal guru ini..thanx a zillion Dr..:)

letihnya aku bila lama menunggu bas...ke mana semua bas2 itu..mengapa mereka tidak memahami ada 2 org gadis yg ayu tgh menunggu mereka..:p kesabaran ku diuji..dengan bebanan yg ku gilis, ku memulakan langkah..tggu smpi hari makin gelap pn belum tentu bas tu dtg..bas memang tidak akan dtg sendiri melainkan pakcik yg berbaju kelabu itu yg bw.huhu..sampai ati pakcik berbaju kelabu itu....tp ari ni..d hari khamis yg...masih ada yg baik utk aku..abg yg berbaju kelabu itu sudi membawa "kami" ke kolej yg indah ini..akhirnya, ku kembali jugak ke pangkal jalan..:)

laparnya bila ku tak mkn apa2 sejak pg..kenapa? ke mana semua mknn? adakah juga spt air2 itu? pergi jauh di kala ku memerlukan mereka?erm..BUKAN...aku yang pergi jauh drpd mknn itu..tp mengapa? sebab....aku tak lapar lg pd waktu yg seharusnya perut semua org lapar..tp perut aku tidak..maka, tinggal la aku bersama buah ati ini (acer aspire) d makmal itu..melayari dunia cyber..tp tidak ku temui damai di situ..haha..kelas ku bersambung seperti biasa..tiba2..perut yg sgt memahami ini memberi signal..kedengaran lagu "we will rock U"..sejibik cam kump five nyanyi tu..haha..tp apa harus aku buat? keadaan sgt tidak mengizinkan..sabar wahai perut..hentikan nyanyian merdu mu itu...aku bnyk keja la perut! dasar punya perut..haha....

sejuknya bila penghawa dingin di bilik itu tidak bertoleransi..tidak menunjukkan belas ihsan kpd aku..atau adakah ini silap aku? silap sbb tak tau kat mana letaknya remote ekon itu..haha..bijaknya aku..aku tau tp ku consider org lain..mereka mgkn panas..sejuknya bila aku balik ke bilik yg indah ini, aku tak sedar kipas yg ku pasang ini berada d tahap yg paling maksimum..haha..bijaknya aku..nsb baik aku cpt sedar...segera ku turunkan ke tahap yg minimum..agar aku bisa menjadi seperti biasa..seperti di atas normal..

sedihnya bila....bila ape? bila resah..bila rindu..hehe..ku merindu? erm..bukan rindu..ingt jek..:p sedihnya bila ku merasa harus memilih..tp aku ada pilihan ka? ntah la...let it be jek la..juz wait n see...this is ur fate..terima la dgn redha..Allah tidak menurunkan ujian kepada seseorang melainkan org itu mampu menghadapinya..yup..aku pasrah...

d malam jumaat yg...apa da jd?
kolej ku teda air..ke mana semua air telah pegi?? siapa yg minum? siapa yg amek? siapa yg curi?huhu...air oh air..seksanya teda ko...tp air masih mengasihani aku..aku masih sempat diberikan air sblm air2 tu g jauh...hehe..tp yg menjadi mangsa adalah kengkawan ku...kasihan mereke...aku tak dpt nk bantu..aku tak tau nk pggl smgt air tu..ku juga tak tau nk baiki apa yg rosak sbb aku pn tak atau ade kerosakan ke tak.haha..

di malam jumaat yg....

oh..aku da ngantuk...mengapa cepat sgt ngantuk ni?? sbb ku keletihan, kelaparan (eh, da mkn td), kekenyangan n kesedihan(eh, da tak sedih ni), kegembiraan...kemengantukan..keseronokan kerana esok ada plan baek punyer..hehe...

biar la semua keresahan ini berlalu d malam jumaat yg....

harap2 esok mlm sabtu menjanjikan sesuatu yg pasti...:)

No comments: