Thursday, June 26, 2008

..aKu dan KEGAGALAN...

aku menulis lagi malam ni..untuk kali ke3..dan aku akan pastikan apa yang aku tulis ni akan dipublish..bukan untuk disimpan sebagai draft jek..nnt jadi pekasam..hihi..


Aku sangat takut pada KEGAGALAN / FAILURE...

yup! betul la tu..dari kecik hingga sekarang, aku sgt takut bila menghadapi kegagalan..masa kecik2 dulu, aku bukan la pelajar yang cemerlang..tp dlm kategori pelajar harapan..:p
tetapi percaya atau tidak, aku GAGAL mendapatkan keputusan yang cemerlang masa Ujian Penilaian Sekolah Rendah..aku sangat2 takut nak pulang ke rumah pada masa tu..ntah mcm mana aku atasi masa tu..:p

masa form 4 pl, aku pernah GAGAL subjek matematik moden..walaupun itu hanya ujian, aku rasa tertekan sangat2..sebab bilangan yang GAGAL memang sangat sedikit..MALU giler masa tu..rasa diri bodoh teramat..da la budak baru time tu..after that, memang susah payah juga membersihkan nama dan imej..:p

KEGAGALAN yang besar impaknya aku rasa masa Matrikulasi..sekali lagi aku GAGAL..klu ikut pointer, tak la GAGAL pn..tp bg aku, aku da GAGAL membuat yang terbaik..aku GAGAL menyesuaikan diri..aku GAGAL mendapat semangat seperti yang aku ada masa PMR..keputusan matrix yang amat sedikit itu memang membuatkan aku GAGAL mencapai cita2 ku dan harapan ibubapa ku..(huhu..rasa bersalahnya aku)..disebabkan KEGAGALAN itu juga la aku tercampak d bumi UPM ni..

dunia ku d UPM juga mengalami beberapa KEGAGALAN..mungkin bukan pada akademik..walaupun tak cemerlang mana, usaha ku d UPM memang sangat berlainan berbanding masa sekolah dulu..KEGAGALAN ku d UPM mungkin pada perhubungan sosial..:p
sosial la sgt..actually, aku GAGAL dalam bercinta la..Dua kali dalam masa 4 tahun..haha..da takde jodoh kn..redha je la..

masa DPLI ni pulak, ari ini aku merasakan diri ku GAGAL..ku GAGAL dalam ujian 1 satu subjek ni..tak GAGAL pn sebenarnya..tp markah untuk Ujian tu sgt sedikit..antara yang tersedikit kot..ntah2 yang paling sedikit..huhu..memang sangat terkejut..smpi skrg asyik terfikir dlm kepala..rasanya masa jawab ari tu, ok je..selama aku amek ujian, tak pernah rasa teruk cm ni..huhu..biasanya aku jwab biasa2 pn dpt markah tinggi..ni bila aku jwb dengan elok, dpt markah rendah pl..apa maksud semua ni?? Aku ka yang GAGAL menafsir diri sendiri?? atau aku sememangnya GAGAL ....

tetapi, dlam KEGAGALAN ini, aku berpuas ati ngn markah tugasan..tapi, apabila di tambah kedua2nya, masih rendah berbanding orang lain..argh!! tiba2 ku rasa tensi..napa boleh jd mcm tu??? aku GAGAL ari ni....tapi tak mustahil aku akan berjaya lain masa kn..(ayat utk sedapkan ati sendiri..:p)

GAGAL hari ini, tidak mustahil tidak akan GAGAL berkali-kali...

-tatatititutu-

No comments: