Friday, June 13, 2008

1... 2... 3...saY cHeese!!

actually, aku tak de la benda sgt nk crita..tp td aku tiba2 terfikir psl amek gmbr...isu ni bukan la isu besar kn..tp tak mustahil juga jd isu besar n hangat..hihi...

korg suka tak amek gmbr?? korg masuk dlm kategori mana?

  1. suka amek gmbr sendiri atau org len tolong amek??

  2. suka gmbr yg ala2 candid la kunun??


  3. suka amek gmbr tp kemudian delete?


  4. suka amek gmbr tp tak pernah print?


  5. suka amek gmbr pasport? (aku tak suka!!..huhu..)


  6. suka amek gmbr view jek..


  7. tak suka langsung amek gmbr!!

tiap org mesti ada citarasa sendiri kn..aku da jupe ngn semua golongan tu..hihi..yg suka amek gmbr sendiri tu, aku la..haha..(kantoi! ) tp ntah la..ku memang suka..suka tgk muka aku cm mana dlm gmbr tu..suka cm mana keadaan ak time tu..tp biasanya ku tak bnyk simpan..bnyk delete jek..klu ada simpan pn, tak publish..untuk tatapan org2 tertentu jek..:p (cam poyo la pl..)



klu yg minta org lain tolong amek, ni mesti ramai kn..siapa la suka amek gmbr sendiri..cm kecian jek..hihi..lagipun, biasanya bila org lain tolong amek gmbr, lg cute kn..sbb org tu ble bajet cm ner hasil gmbr tu..ble suh ke kiri sikit or ke kanan sikit..tp ada juga yg tak reti nk amek gmbr..huhu..klu cm tu baik ak amek gmbr sendiri..hihi...


klu yg ala2 candid pl, ade juga ak jumpa..tapi bukan candid betul pn..kunun jek tak tgk kamera..belakon la! haha..aku pn kdg2 juga..hihi..n ada sorg classmate aku gak..peh! cm poyo jak..haha..tp hobi die kot..takpe la..sbb amek gmbr cm tu best gak..muka tak clear sgt..ble cover2..hihi..klu gmbr yg betul2 candid pn best.ble nmpk cm mana muka kita time tu..muka serius ke..muka jelek ke..mcm2 muka la..


ade juga org yg langsung tak suka amek gmbr kan..korg perna jupe tak??aku ada la jugakk..ntah la org tu..malu kot..ku pernah dgr sum old guy said, bila kita selalu sgt amek gmbr, wajah kita akn cepat di mamah usia..huhu..mgkn org yg tak suka amek gmbr bepegang ngn kata2 ni..:p


tp sebenarnya terpulang la ngn individu tu kn..setiap org ada reason sendiri...klu org cantik n lawa tu, dorg risau kot ada yg salah guna gmbr dorg..lagi2 cm artis kn..dunia makin canggih bah..mcm2 ble jadi kan..tp, bg aku, gmbar tu menceritakan segala2nya..hihi..tak juga segala2nya kot..tp bnyk benda ble dicerita melalui satu gmbr..n dlm education, gmbr ni ble dijadikan set induksi...n bole merangsang pemikiran pelajar untuk belajar..:)


aku suka tgk gmbr..tak kisah la yg baru atau lama..n dlm laptop ku memang sgt bnyk gmbr..sbb ku mmg suka amek gmbr..tak kisah la gmbr aku atau gmbr org lain ataupun gmbr view jek..hihi..bila tgk gmbr, aku akn ingt apa yg aku buat time tu.hihi..sbb tu la baru2 ni ak upload gmbr masa ku degree dulu..semua tu kngn indah..hihi..


tp sebab gmbr juga la kdg2 benda kecik jd besar..percaya tak?? tp korg jgn cepat percaya ngn sesuatu gmbr tu..mcm gmbr lelaki n pompuan kn..sumtimes nmpk sgt2 close..padahal masa amek gmbr tu, langsung tak bersentuh pn..logik tak?? yup! sgt2 logik..sbb aku pernah gak amek gmbr cm tu..hihi..so, gmbr pn ble tipu kn..kadang2 gmbr ni bukan la bukti yg kukuh..kdg2 gambr tu tak gmbrkan apa yg sbnrnya kn..so, korg jgn la cepat sgt percaya..hihi...

bila kita tgk dlm gmbr, cm cantik jek sesuatu tempat tu..bila tgk ngn mata sendiri,MasyaAllah..kita je yg tau kn..hihi..sumtimes, gmbr kite dlm gmbr pn tak sama ngn diri kita yg sbnr..for example, ak sendiri la..dlm gmbr tgk cm cute jek..comel..bila tgk org sbnr, subhanaAllah..lg la cute n comel..:p

hihi..aku tipu jek la..sbnrnya apa yg ada dlm gmbr ak sama je cm aku..sumtimes diri yg sbnr lg bnyk "kurang"...hihi...


tp kn, dlm bab2 percintaan antara lelaki n pompuan, gmbr ni mesti sgt penting..melalui gmbr pn org ble jatuh cinta kn..dgn tgk gmbr jek, perasaan tu membuai2 jek..ble pl rindu2..bila tgk gmbr, cm release ckit la rindu tu..ceh! jiwang steel la pl..:p

tp memang betul pn..dlm novel ayat2 cinta tu pn, ada satu part tu sebelum fahri jupe aisyah, dia diberikn gmbr aisyah..tp dia tak tgk langsung..sbb dia nervous..hihi..dulu pn masa kazen ak blum khwn ngn hubby dia..(dorg khwn ats pilihan fmly) , makcik ak ade la bg gmbr ngn bakal hubby dia tu..tak lama kemudian, dorg da nk khwn..i bet her hubby nk khwn lps tgk gmbr tu..hihi..aku rase je la..

baru2 ni pl, aku ada gak dpt beberapa keping gmbr..dr email jek la..lawak pl ku rasa..bukan sbb gmbr org tu..tp sbb tujuan gmbr tu bg kt aku..haha...mcm2 la 1st impression ak..


tp kn kdg2 bila tgk gmbr lama2 kita akn rasa ada sumthing special ngn gmbr tu.hihi..kdg2 gak kita suka tgk gmbr tu, tp bila da asyik sgt tgk, u'll find sumthing yg buat korg tak suka..hihi..ak selalu jek cm tu..hihi..(adakah ini bermaksud ku cpt boring??huhu) tp ak la tak terus buang gmbr cm tu..aku suke je simpan..kecuali la keadaan sgt mendesak..:p


gambar oh gambar..mcm2 crita ble timbul bila tgk gmbr..ble jd kisah 1001 malam pl kn..terpulang la ngn individu tu cm mana menghargai gambar tu..bg aku, aku suka ada bnyk gmbr..suka amek gmbr aku.suka amek gmbr org lain..suka amek gmbr nice view especially laut n gunung..suka la ngn gmbr..hihi....


teruskan amek gmbr k! n rajin2 la upload..i luv to see it...(^_^)

2 comments:

aLeQu said...

sptutnya la awk bri gmbr awk d blog ni, n kita pn ble comment mcm mana awk amek gmbr,,,,profesional tak?,,,uhuuii

Sidar S said...

hoho..tidak! konsep sy adalah rahsia dalam blog ni..hihi..