Sunday, June 29, 2008

..JuniOr baru...

di suatu ari ahad yang indah, aku dikejutkan ngn bunyi tombol pintu dipulas dengan kasar..pertama sekali terlintas dlm kepala aku, "nina da balik? alamak!! "...aku pn bangkit segera..sebab aku tdo atas katil dia smlm..(tertido sebenarnya...) tapi kan, rupanya bukan nina yang balik..ramai pl org tu..rupa2nya budak baru..junior la kiranya...ramai la sbb ramai yg antar dorg...adei..terkezut aku..malu pn ada...bangun lewat kn..haha..standard la ari ahad..masa utk tdo puas2..lgipun tak bajet budak masuk bilik ni..ade pl makcik tu beramah mesra la ngn aku..malunye aku...huhu....tp disebabkan aku ni kira pompuan yg bersopan, aku layan la jugak..siap tny aku ni dr mana...adei...pakcik2 pn ada..memang meriah la jugak bilik aku time tu..bukan dibilik jak..di luar2 bilik pn meriah..cm pasar pn ade..tapi pasar kat Kelantan la..hihi..
nk g mandi pn terbantut..so, aku buka laptop n pasang lagu..junior2 tu tgh kemas barang2 dorang..

teringt pl masa zaman aku g dftr U..takde pn fmly antar..jauh kan..berdikari sorg2 la..tp g KL masa tu ngn kwn la..semua urusan pendaftaran n angkt2 barang, semua urus sendiri..penat seh angkat beg tu..rsa nk patah semua tulang2..ntah pa jugak la dlm beg tu aku letak..hihi..masa tu tak pakai beg beroda lg..tu yg rasa susah nk angkt..:p
duk pl kat aras 4..huhu...aku tak sempat berehat pn masa tu..dpt je bilik, letak barang..tak kemas sgt pn..petang tu ade orientasi...penat giler aku...(ak da tak cukup tdo sbb 12 jam stuck kat epot...tggu org2 UPM dtg amek..)....

mggu orientasi cm biasa la..mendengar ceramah...bosan giler..nasib baik ade hp masa tu..keje aku sms ngn kwn2 je..haha..nasib baik tak pernah tertangkap ngn kamera..(klu tak, malu juga beb..) masa aku orientasi memang takde da ragging2 ni..da tak ble ada senior buli2..hihi..best jugak la..

after minggu orientasi, baru la aku kemas barang2 dengan rapinya..bilik pn da comel..masa mula2 jupe senior bilik tu, takut gak la..hihi..tp bila aku da tahun 2, aku da jd senoir..haha...aku buli...takde la..aku ni mana la buli org..best gak jd senior..org pggl "akak"..hihi...

cam seronok tgk budak2 baru ni..semua bersemangat..bagus gak la..hope mereka ni kekal cm tu smpi abis...no malas!!!

2 comments:

Adry said...

Salam ziarah...
Selaunya first time sampai jer rajin tu.. bila dah kenal semuanya... dah sesuaikan diri... mulala kena penyakit malas tu... heehe :)

Sidar S said...

yup! betul la tu..nnt da tgh2 ada la yg malas2 tu kn..hihi..tp terpulang ngn dorg la mau bangkit semula...