Monday, June 2, 2008

~ it's a miracLe ~


erm...camner nak mula ek?? tiba2 jek td rasa semangat je nk update blog ni..kesan baca blog kengkawan la ni..td da update blog kt fs..takkan nk crita yg same pl kan..hehe..takpe la..ape2 jek la...seronok pl baca coretan kengkawan..tiba2 ku terfikir kenapa aku nk rasa "malu" nk crita pasal apa yg aku rasa kn?? sbb tu la aku memberanikan diri menulis ni..hehe..amek kesempatan sebelum g mandi..:p


tp nk story ape?? crita pasal aku jek la...ok ke tak ek? bantai je la..hehe...


me? i'm not originally born here..org merantau ni kecian..tp takde la jauh sgt kan..2 jam 30 minit jek klu nk balik..tapi takde laluan darat klu nk balik kampung..even laluan laut..nak tak nak kena naik belon jugak..klu naik belon mesti mkn ongkos yg banyak kan..sbb tu la jarang balik bila da sampai kat bumi semenanjung ni..hehe..takpe la..Tawau tetap d hati...


masa mula2 smpi kat cni?adei..bnyk la juga mslh..nk communicate pn ada prob..actually aku tny soalan, tp org tu tak jawab..dia tak faham..ntah macam mana juga bahasa aku time tu kn..haha..pelik2..tp skrg? boleh la dikatakan mahir ngn bhs org kat cni..tapi apepun, dialek sabah tu tetap di ingat..bila jupe ngn org sabah, rasa seronok sgt..sbb masa tu la ble ckp sabah..kdg2 ckp sabah juga ngn kwn2 kt cni..tp ndak best bah..sbb dorg balas ndak bunyi pn mcm org sabah..huhu..tp ndak pa la..na kan..tulis bhs sabah sdh ni..:p


lagi ape mslh ek? mknn kot...tgk lauk kat kafe tu tak sama pn cm mknn kt labuan..sblm ni duk hostel kat labuan..sana food dia masih lebih kurg sama jek ngn kt tawau..senang je nk adapt..tp kat cni, tak tau la nk lauk ape..tgk ikan keli, ikan tilapia, paru, gulai, kari dll...mula2 memilih jugak le nk mkn..tp da 4 thn, boleh la terima..bnyk juga mknn yg dulu2 aku tak mkn da ble makan..contohnye: cendawan dan ikan tilapia..hehe...cuma yg smpi skrg tak makan, ikan keli la..hehe..tak tau nape...n fyi aku tak makan sgt ikan kt cni..prefer mkn ayam n telur..:p bkn demand, tp i hv my own reason..


masalah tempat tinggal pn satu hal..dulu kat matrix best jek bilik.ada ruang privasi..tp bila dtg cni, terkejut juga la tgk..tp tu bkn mslh besar la.sbb time tu fikir dtg jauh2 kena belajar sungguh2 la kan..jadikan semua tu cabaran..masuk U ni lagi senang la rasanya nk adapt banding matrix dulu..mgkn dulu tu 1st time duk hostel..asyik2 ingt umah..ingt family..malam2 sblm tdo nanges..haha..cm budak2 jek...masa kat U pn semangat nk belajar time tu lebih tggi..ntah napa..ade pakwe kot..haha..tu sebahagian sbb jek...bila takde pakwe, tetap smgt juga nk stadi..sbb smgt tu dtg dr diri sendiri..itu lg power!!! :)


makin aku taip ni, makin bnyk benda yg aku ingt..tapi perlu ka nk tulis semua dlm ni?hehe..malu ar..cm nk promote jek..ni la kesannya bila ditinggalkan berseorangan di bilik oleh rumet..tiada teman berbual..hny laptop peneman setia..haha...ciannye dia..:p but i think its ok juga..ada ruang privasi kan..bebas seketika ku rasa..hehe..


3 ari ni ku duk menikmati hidup berseorangan..ku bnyk ruang utk meyiapkan esaimen, surf tenet, sms n apa2 jek la..hehe..seronok! paling seronok sbb da 2 mlm chatting ngn Syaz smpi pkl 4..haha...crite ape smpi pkl 4? ade la..semua nk tau ke??:p


erm..cam da blur jek ni..lagi pun toilet da memanggil2 ni..i hv to go...tatatititutu...


4 comments:

CiK Santai said...

waduh2... ngechat smpi 4 pagi...
mengapa nggak di teruskan saja ke 8pagi..
huhu....

Sidar S said...

mau diteruskan tp teman d sana sudah mengalah..:p

moon said...

jaga ko sam. tido sampai 4 pagi. jgn pandang atas. hihi

Sidar S said...

haha..teda apa2 jugak mun..berani sdh aku tdo sorg2..:p