Friday, July 4, 2008

Fin@L exam + Orientati0n

da masuk seminggu bebudak baru ni jd sebahagian warga UPM..dlm masa seminggu ni, bz amat la ku tgk dorg ni..tgh mlm baru balik..muka pn letih jek..sabar la adik2 ku..ni baru permulaan...:p

ingtkn da nk hujung minggu ni, da nk abis la..tp dgr dr rumet baru, belum nk abis lg..adei...

aku faham keseronokan fasi2 semua tu..mesti dorg excited nk ajar semua benda ngn budak baru ni..skrg ni pn dok dgr dorg berlatih cheers..ak rasa utk ari sukan nnt..time ak dulu d panggil Gerak Cergas bersama PALAPES..mcm2 la aku dgr lagu2 dorg ni..AYAMAS pn ade..We will rock U..Ole ole ole...zaman aku dulu "Ombak jahat" jek yg ade..ada lagu SENGIH jugak..and fasi yg paling aku hengat mesti la Abg Hamka..da jd DR NATE kot dia skrg ni..ms aku masuk dia baru tahun 2..dlm tahun ni ada gak ku ternampak dia kat area kolej ni..ngn baju merah dia jugak..(asal jupe dia mesti ngn baju merah..apesal ek??

tu crita pasal orientasi dulu dan sekarang....

di saat budak2 baru ni enjoy their orientation, facilitator pn tgh semangat, aku ada MASALAH...
big problem ma...of course la berkaitan ngn dorg ni..dorg dok cbuk nyanyi lagu2 segala, dok sorak2 ape benda, aku kat cni memendam perasaan beb! DUA ari lagi aku nk final exam ni...
bab nk cover pny banyak..tempikan dorg tu ganggu je la...huhu

tapi....siapa la aku nk bg tau dorg semua ni..KAMI ni cm tak wujud je..biasalah kn..klu da minoriti tu, terima je la..pasrah jek la..belajar la ko walau dlm apa jua keadaan sekalipun..terima jek la wpun ko kena pindah bilik 2 kali..wpun ko kena berpuasa tiap malam sebab kafe tak buka..
alahai...cm mengadu nasib pl..hihi..

aku pasrah jek mlm ni..COBAAN..dugaan kan..Guru yang baik mesti pandai menyesuaikan diri dengan keadaan sekeliling...aku tgh mencuba menjadi Guru itu..hihi...

adik2 junior ku sekalian, bising la korang..teriak la smpi kuar anak tekak sekalipun..aku akn aggp cm nyanyian nyamuk jek..:p

(for the 1st time aku jadi org yg sgt positif...:p...tp sebenarnya aku tak kisah bunyi2 bising tu sbb MOOD nk belajar da fly away....:p)

No comments: