Sunday, July 12, 2009

Kesetiaan


"Mana ada lelaki yg SETIA dalam dunia ni?
mereka hanya nakkan kita sebagai perempuan. mereka memilih.
kerana aku seorang perempuan yg cantik, maka aku la yg akan menjadi pilihan pertama.
klu mereka tak dpt aku, mereka akan cari pilihan kedua. yg kurang cantik drpd aku.
klu tak dpt juga, mereka akan cari lg..hinggalah mereka jumpa dgn yg nakkan mereka.
dan kalaulah aku ni ditakdirkan sebegai perempaun yang tak berapa cantik, yg akhirnya menjadi pilihan yg terakhir itu, perlukah aku kata lelaki tu adalah lelaki yg SETIA?
Memang, mereka mengatakan cinta dan rindu serta kasih yg tak bertepi pd kita,
kerana mereka tak dpt yg lebih cantik drpd kita.
kerana mereka tak dpt yg paling cantik drpd kita.
kerana mereka tak dpt yg paling cantik dan yg cantik2 itu.
klu dpt, adakah kau fikir mereka akan jatuhkan maruah mereka utk mengatakan mereka cinta pada perempuan terakhir dlm senarai mereka itu?
adakah itu yg dikatakan SETIA?
lepas dah dpt kita, yg kononnya kitalah perempuan yg paling mereka cintai di dunia,
tiba2 mereka bertemu pula dgn yg lebih drpd kita,
dan kebetulan org tu juga mahukan mereka, adakah mereka akan tetap SETIA pada kita tanpa terlintas untuk menduakan kita?
adakah itu juga dikatakan SETIA?


Sabrina- Mencari Cinta- Zaharah Muhammad


" Bila seorang lelaki memilih seorang perempuan lepas mengalami rasa kecewa dan kejatuhan,
tu tak bermakna perempuan itu memiliki nilai yg rendah di matanya.
permata yg asli tak berkilau di jalanan.
ia berkilau di dalam hati.
dan sebaik-baik perhiasan adalah wanita yg mampu menerangi hati seorang lelaki dengan kilauannya itu.
bukan hanya berkilau di mata.
sy percaya disebalik peranan seorang perempuan yg da menjatuhkan seorang lelaki, pasti ada seorang perempuan disebaliknya yg akan membangunkan semula lelaki itu.
sayalah yg jatuh itu, dan awklah yg akan membangunkan sy."


Zairi - Mencari Cinta- Zaharah Muhammad

No comments: