Saturday, April 14, 2012

My Sabtu

Assalamualaikum & Salam Sejahtera.

semangat berblogging menyerang diri ku!
wah! semangat gitu lho..=)
ni semua kesan menjadi pembantu penceramah Kursus Pendek Pembinaan Blog. =)

alhamdulillah. tadi pagi sudah berjaya menjayakan kursus pendek ini.
kali ni kali ketiga aku terlibat sebagai tenaga pengajar untuk kursus bina blog ni.
seronok juga mengajar peserta-peserta yang begitu teruja dan bersemangat untuk bina blog ni.
walaupun kali ini aku cuma menjadi pembantu penceramah, tapi aku rasa sama juga peranannya.
yang penting, ilmu di dada tu mesti cukup sebelum mo ajar orang kan..
aku pun kira sama-sama belajar juga hari ini. ada benda yang aku tak perna explore pun tapi diajar juga hari ini.
sebenarnya, buat blog ni senang ja.yang penting berani explore. try and error jak. hihi.
yang susahnya tu, mo kekalkan semangat untuk berblog.hihihi.

itu kisah di pagi sabtu.

sampai di rumah, ada kejadian yang memenatkan pulak.
kayu yang menampung tangki air patah la pulak. senget jadinya tangki tu. air pulak mula mencurah-curah keluar. cuak la juga mula-mula tu sebab membayangkan kejadian yang lebih teruk. nasib baik penyelamat cepat-cepat datang. =p

sebagai membalas jasa sang penyelamat, aku pun menemankan beliau untuk menyaksikan perlawanan bola sepak Liga SAFA di Kompleks Sukan Tawau di antara pasukan MPT dan Kesihatan. Keputusannya, seri. hihihi. Tahniah utk kedua-dua team.

lepas tengok bola, kami gerak balik ke rumah. dalam perjalanan tu, kazenku sms la pulak.dia tanya betul ka McD sudah buka. hihihi. rasa lawak pun ada. kawan kazenku tu main2 cakap mcD sudah buka.sengaja bikin penasaran orang la tu. utk kepastian, kami lalu jalan depan mcD tu. belum pun buka.
sabar la orang-orang Tawau. hihihi.

sampai rumah, selesaikan kerja rumah dan amek kesempatan utk buat entry ni.
what a lovely day!!

p/s : nnt la upload gambar..

1 comment:

Sidar S said...
This comment has been removed by the author.