Tuesday, November 2, 2010

Kalau bukan rezeki

Assalamualaikum..

tetiba aku mengonline kan diri di malam hari. ni ihsan dari kazen aku yang kiut miut tu, Chemi. Tq chemi sebab meminjamkan aku broadband mu ini. ari ni baru try test. tp nnt mo suh Chemi terminate ataupun kurangkan pakejnya ni. sebab nda berbaloi bh rm88 dengan perkhidmatan di Tawau ni. kalau KK ok la juga.

eh. kenapa la crita pasal broadband pula.set induksi yang tidak menarik langsung kan? huhuhu.

bah. isi-isi penting crita aku malam ni berkaitan dengan rezeki.

sama seperti jodoh, rezeki pun Allah yang tentukan kan? tp kita masih boleh berusaha untuk kedua-duanya kan.ak sudah cukup berusaha untuk jodoh dan rezeki. pasal jodoh, tak payah cakap la.memang bukan masanya utk berjodoh lagi.hihi.

tapi, bab rezeki satu ni. baru-baru ni aku berusaha keras untuk rezeki ini. tetapi, di saat-saat akhir, rezeki tu ditarik balik oleh Allah. walaupun status sekarang ni masih pending, tapi ak nda berharap sangat sudah.
mungkin memang itu bukan rezeki aku. mungkin ada rezeki yang lebih bagus kan? Ya ALLAH..tolong la hamba mu ni~

nda pa la. usaha aku sebelum ni aku anggap satu proses belajar untuk aku. banyak lg yg perlu aku baiki. selepas ni, klu mo bermula, kena la bertindak dengan lebih bijak.insyaALLAH..

sedih juga bah sebenarnya. tapi itu hak org. aku sabar ja.
langkah seterusnya, cari la rezeki lain. sama juga jodoh. klu bukan itu jodoh, cari la yang lain.eh.tiba-tiba selitkan jodoh juga.ekekekeke.

bah. selamat bertabah hati cik rerama!!

4 comments:

Rynnielofar said...

hmmm..... jodoh tu kan SAYANG...

rezeki tu pun sayang la jugak kalu x dpt... xpa.... bhgn belakang ada banyak pilihan.. pilih jak mana suka....

Anonymous said...

ntah abg kan ada......

lelaki jingga said...

cool......

Unknown said...

Assalam alaikum

Dunia ini luas. Rezeki ada di mana-mana. Ya-ya-ya, jodoh di tangan Allah SWT.

Penarikan itu barangkali ada hikmahnya... Ya, mana tahu lebih rahmat dan lebih berkat.

Oh ya, secara "pendapat liar" wanita sudah kekurangan rezeki (lelaki)mungkin kerana nisbah dan kadar lelaki-wanita sudah menjurang.

Tawau pada 1990-an nisbah lelaki dan wanita ialah 1:4, Malaysia keseluruhannya ialah 1:7, Dunia 1:12.

"Kalau bukan rezeki" hari ini
Tunggu hari esok
Tomorrow never dies, James Bond said.
siapa tahu... ada rezeki

Wassalam

Adieu... Tawau ma belle