Thursday, June 3, 2010

Tag by Lil Sis Dayah

Salam~~

lama sudah ak kepingin mo update ni blog.
macam2 ada dalam kepala.
tp tinggal dalam kepala jak.nda sempat2 mo update.hihihi.
sorry ya blog ku sayang..=p

bah.lps ni la ak update banyak2..insyaALLAH.
sempena mood mengupdate ni datang, ak mulakan dengan tag dulu.
kali ni kena tag oleh adekku sayang, si Dayah.


20 things about me?

cm susah jak.sbb malas mo ceritakan kebaikan diri.haha..

dayah, kakak ubah tag ni ckit ya.

20 things about me that u never know!!

(ececece..bajet kasi pecah rahsia ka ni?)

1.
aku perna tidur, lepak dan makan di umah selama sebulan lebih masa ak umur 13 tahun.maksudnya, time tu ak sepatutnya tengah bersekolah. aku saja suka lepak.haha.
sebenarnya, ak nda dapat sekolah. sekolah yang dibagi oleh Jabatan Pendidikan tu nda mo terima ak dan ramai lg budak2 lain sbb penuh sudah sekolah dorg. nduk bah! kesian kan.haha.

2.
aku pernah GAGAL ujian bulanan Matematik Moden masa form 4. sudah la budak baru time tu. bikin malu bangsa jak. frust gilak ak time tu.menangis ja nda.haha

3.
aku perna kenak denda lap tingkap di makmal biologi. kesalahan ku masa tu sebab berlaku jujur cakap dgn cikgu ak nda bawa buku amali.padahal ramai lg yg diam2 nda bawa.argh! ak nanges bila balek ke kelas.nasib bek masa tu kelas Pendidikan Islam.Ustadz buat PAFA.so, lama juga ak nanges.hahahaha

4.
lepas kena denda, ak cm bedendam skit. ak mo buktikan dengan cikgu, ak bukan budak teruk.maka, masa ujian ak buat baik ckit dan berjaya buat cikgu puji jawapan ak bagus.haha.

5.
masa sekolah rendah, aku perna begaduh ngn kawan sampai kawan ak tu nanges2 dalam kelas.ish.jahat juga ak ni kan?haha. tp masa tu gaduh mulut jak. puncanya nda ingt pl.haha.

6.
aku perna ke Sulawesi Selatan dan Sulawesi Tengah tanpa passport.haha

7.
masa umur ak 15 tahun,aku sudah ada niat mo belajar jauh2.masuk asrama la kunun.tp sebab masalah teknikal, nda dpt la impianku dipenuhi.

8.
Program Bacelor Sains Pertanian di UPM sebenarnya tiada dalam senarai pilihan course ak. maksudnya, ak di LELONG..=p nasib bek dapat masuk U.

9.
dari zaman sekolah ak pasang niat mo masuk UPM. sebabnya, ada Faizul Hizal (Saujana) di sana. kunun masuk UPM bole jumpa dia la.haha.bongok!

10.
kamu percaya ka aku dapat no 1 dalam kelas selama 3 tahun berturut-turut?
semester 1 dan semester 2 ya.haha.dari Form 1 - form 3. =)

11.
aku nda boleh minum MILO lebih2.pening!

12.
aku baru belajar berFriendster dan YM pas break dengan 1st BF ak.haha.tahun 2005 rasanya

13.
aku pernah naik bumbung di hostel BLOK D, Kolej Matrikulasi Labuan. dan tajuk survey kumpulan ak untuk tugasan English bertajuk " Is climbing up the roof a way to release tension?"

14.
aku kenal ngn mr.J di KML.dan dia salah satu mangsa untuk jawab survey kumpulan kami.walaupun ak yakin dia nda perna panjat bumbung.haha

15.
aku perna dapat Dean List masa di U

16.
aku perna kurus sebab frust bercinta.haha.lawak!

17.
jari kelingking ku sebelah kiri sudah BENGKOK sebab main netball dan smpi sekarang masih sakit.haha.

18.
aku suka jadi pengawas exam.=p

19.
aku suka menulis.tp ak malu nnt org ckp ak jiwang.haha.

20.
aku jumpa bakal-bakal studentku sem depan masa exam tadi.1st impression ku?adei..sabar ja la.mudah-mudahan ak bukan di tawau sem depan..=p

huh! penat juga buat tag ni.haha.

bah.
tag ni untuk sapa2 yang free mo buat tag ni la.
teda specifik name.
enjoy~~







4 comments:

Lulu Bella said...

wow! nice entry(lucu.. ;-))..
btul2 20 things about u that I never know.w/pun sy memang xkenal kamu..
:-D

Hardy Boy said...

Kelakar jugak & xsangka.hehehe... Tapi cabaran/dugaan tu dah mematangkan Cik Butterflyfrost nie...

Hardy Boy said...

Kelakar jugak & xsangka.hehehe... Tapi cabaran/dugaan tu dah mematangkan Cik Butterflyfrost nie & make u gettin stronger...

Sidar S said...

rara : tq..

hadi : kelakar ka? hihihi.tu la.pengalaman mendewasakan seseorg kan..=)