Monday, November 17, 2008

..L3Laki oh LeLaki..

"Lelaki ini..yang selalu mencinta mu..selalu..tanpa ragu...lelaki ini yang selalu memuja..hanya diri mu..yang bertakhta dalam sanubari ku...."

(petikan dari lagu Lelaki Ini-Anuar Zain..)


anuar zain? erm..once upon a time he was my favourite singer..napa ku suka dia?sbb dia ada gaya lelaki macho, maskulin, yg boleh mencairkan ati wanita..cewah..tp tu dulu la..seiring dengan pertambahan usia dan perjalanan masa, ku sedar, dia bukan la typical lelaki yg ku minati..lagu2nya pn aku cepat sgt bosan..whats that all about? dunno..i'm juz not interested wif him anymore..hihi..


ku tergerak nk menulis ni setelah membaca beberapa blog milik insan yang berlainan gender dgn ku..dua daripadanya adalah insan yang bergelar suami dan ayah...sebenarnya ku menyimpan rasa kagum kepada mereka..sbb mereka tidak malu untuk mempamerkan "kejiwangan" mereka d dunia cyber ni..dorg tak malu pn nk ckp pasal perasaan dorg terhadap isteri dorg..klu dulu mgkn aku akn ckp, poyo nya lelaki ni..cm la dia sorg ada wife..tp skrg, ak rasa jeles pl ngn wife dia tu..sbb dia ada sorg suami yg tak segan nk tunjukkan kpd dunia rasa sayang dia tu..bg aku bukan senang nk jumpa lelaki cm ni..


berdasarkan pengalaman sendiri, aku jarang jumpa lelaki yg minat menulis..sejak zaman sekolah, berapa org jek la kwn yg suka menulis..suka membalas surat..membalas emel..susah nk jumpa! huhu...alasan dorg sbb lelaki tak suka benda yg remeh temeh..suka ckp direct..lebih suka face to face..huhu...sedangkan dlm surat tu lg ble crita segala2nya kn..ntah la..tu persepsi masing2 la..


berbalik kpd crita lelaki2 itu, aku memang kagum la..dorg ada cara sendiri nk sampaikan rasa syg dorg kpd insan2 yg dorg syg..mgkn lelaki cm ni la yg aku tertarik..hihi..mgkn je la..tak tau la esok2 bosan pl..hihi..dlm dunia blog ni pn, aku ada beberapa org rakan lelaki yg mempunyai blog..ady n fuadsukardi..masa mula2 ady bg tau aku dia ada blog, ak sbnrnya cam tak percaya..bila baca tulisan dia pn, ak rasa ayat tu bukan ayat dia..bukan aku underestimate dia, cuma aku rasa susah mau percaya lelaki cm dia yg keluarkan ayat2 cm tu..ady ni bukan la jiwang tp ayat dia memang best ak rasa..hihi..mgkn selama ni aku tak jumpa lg lelaki yg suka menulis kn..tp, akhirnya ku percaya juga..hihi...

sorg lg, fuadsukardi..dia adalah antara insan yg membaca tulisan ku d blog fster..rasa malu juga bila dpt pujian dr dia..hihi..tp sedikit sebanyak dia tertarik utk membuat blog sendiri..dan skrg dia pn da aktif menulis..hihi


tak salah mengekspresikan perasaan melalui tulisan kn..biar la org nk kata apa pn..jiwang karat ke..cengeng ke..tapi itu hak diri kita..tulis la apa2 pn selagi mampu..sbb ada juga org yg langsung tak mampu menulis...huhu..

kepada lelaki2 yg suka menulis, keep on writing k!


(entry ini sudah berkulat..baru ari ni mau publish..:P)

5 comments:

obor obor said...

i pun kagum dengan lelaki yang ada blog..
that song is assign to my bf. hihi.
each time die kol lagu itu la yang bergema

cavcite said...

haha..sidar..terase macam ko puji aku pula..haha

Sidar S said...

obOR2= wah..bestnya..lagu special utk bf ek...semoga berbahagia selalu ek...

cavcite= alahai...lupa nk letak nama ko ar mudin..lain kali ak buta satu entry khas utk ko ek..:p

Sang Pencinta said...

pergh ko tulis pasal aku ke?blushing ni?hehhe..ermm papa pon aku tlah mnyebabkan ko terjebak dalam dunia blog maya ni kan?haha.lama xbaca blog ko maklumla agak hujan di cni.

Azy said...

betul~ betul~
susah nak cari lelaki yang suka menulis cerita kan perasaan jiwang.. wakakaka..

Naz pun saya dh galaknya menulis blog. tp dia belum mula lg. baru mau.. =p sbb dia byk idea, bagus share kn~